(Kinder)Yoga

Yoga en Pilates

Katrien heeft verschillende opleidingen gevolgd om yoga en pilates toe te passen in de therapie.  Spontaan bracht Katrien al geregeld yogahoudingen of pilatesoefeningen aan tijdens de revalidatie- oefeningen, doordat ze zelf veel aan yoga en pilates doet en hier de voordelen van voelt. Vooral bij nek- en rugklachten kunnen deze houdingen en bewegingen zorgen voor pijnvermindering, een betere lichaamshouding en flexibiliteit. Interesse? Vraag ernaar in de praktijk.

DSC_0607.JPG.jpg
Manuele therapie

Na een grondige anamnese en onderzoek zal gekeken worden welke therapie voor uw probleem het meest aangewezen is. Manuele therapie staat voor een hands-on aanpak. Dit kan gaan over mobilisaties, manipulaties, fricties, massages en fasciale technieken.

DSC08264.jpg
Revalidatie na blessure

Eén van onze grote troeven is dat we een grote oefenruimte en fitness hebben met veel aangepast materiaal. We zetten dit dan ook zoveel mogelijk in om te streven naar een snel herstel van uw blessure. Denk aan een enkelletsel, knieletsel of schouderblessure,...

DSC_0705.JPG.jpg
Cardiorepiratoire revalidatie

Cardiorespiratoire revalidatie

Heeft u juist een hart of longoperatie ondergaan of heeft u andere uithoudingsgerelateerde klachten? Dan kan u bij ons terecht voor een oefenprogramma op maat. Wij monitoren uw hartslag en zuurstofsaturatie tijdens de oefensessies en de intensiteit wordt hier ook aan aangepast.

DSC_0662.JPG.jpg
McKenzie Therapie

De McKenzie methode is een methode voor onderzoek en behandeling van pijn aan de wervelkolom. Door middel van een uitgebreide anamnese en onderzoek wordt een behandelplan opgesteld. Deze bestaat vaak uit oefeningen die u zelf thuis of op het werk kan uitvoeren zodat u zelf controle kunt hebben over uw pijn en mobiliteit.

LOGO-MCKENZIE-BENELUX klein.jpg
Rugschool

Rug- en nekklachten komen tegenwoordig erg veel voor. Veel mensen moeten een houding lang volhouden (denk aan een bureaujob) of maken vaak dezelfde bewegingen. Dit kan leiden tot overbelasting of andere rug- en nekproblemen. Rugschool is een overkoepelende term voor preventie, training en advies ivm rug- en nekproblematieken.

DSC_0713.JPG.jpg
Revalidatie na prothese

U kan bij ons terecht voor de revalidatie na een knie-, heup- of andere prothese. Wij hebben een kinetec ter beschikking voor tijdens de eerste dagen na uw operatie.

DSC_0683.JPG.jpg
Sportrevalidatie

Tientallen jaren "kleedkamerervaring" bij verschillende sportclubs hebben ervoor gezorgd dat wij zeer goed beseffen dat er in de sportwereld weinig tijd te verliezen valt.  Sportspecifieke klachten zoals verstuikingen, spierscheuren, en orthopedische letsels aan knieën, enkels, schouders enzovoorts worden zo adequaat mogelijk verzorgd zodat  een snelle en veilige sporthervatting kan plaatsvinden.

DSC_0678.JPG.jpg
Shockwave

Radiale Shockwave Therapie is een moderne en zeer doeltreffende behandelingsmethode. Door stimulatie van de zelfgenezende eigenschappen van het lichaam herstelt beschadigd weefsel zich. Hierdoor neemt de pijn af en verbetert de mobiliteit. Shockwave kan gebruikt worden bij schouderverkalking, tennis- of golferselleboog, hielspoor, chronische ontstekingen,... Vraag ernaar in de praktijk!

Runningtherapy

Jos volgde een opleiding tot runningtherapeut aan de Universiteit van Leuven waarbij het lopen (wandelen) wordt ingezet  om therapeutische doeleinden te behalen zoals het bevorderen van een gezonde levensstijl en het verbeteren van de algemene fitheid.  Tevens wordt runningtherapie ingezet als één van de behandelingsstrategieën bij burn-out.

Ganrevalidatie

Gangrevalidatie en oefentherapie voor ouderen

65-plussers kunnen bij ons terecht voor gangrevalidatie en valpreventie. Na een uitgebreide testing kunt u recht hebben op een goedkeuring voor 60 beurten kinesitherapie/kalenderjaar. Wij zullen deze beurten optimaal benutten om een persoonlijk oefenschema op te stellen ter verbetering van het gangpatroon en het evenwicht. De oefeningen zijn zo opgesteld dat ze zowel uitdagend als motiverend zijn, want rust roest!

valpreventie.png